U standardima ministarstva saobraćaja Amerike postoji identifikacioni broj. To je broj koji je sačinjen od 10 - 15 oznaka koji su brojevi i slova u kombinaciji. Taj standard je prenešen na sve svetske proizvođače pneumatika i ono što jeste poenta ovog bloga to su zadnje četiri oznake koji su obavezno u formi brojeva i oivičeni su jednom elipsastom zatvorenom linijom.
Ovo je primer DOT broja i to su zadnje četiri oznake koji su ustvari cifre i one predstavljaju nedelju i godinu u kojoj je pneumatik proizveden. U ovom slučaju broj 13 je oznaka za nedelju a broj 17 je oznaka za godinu u kojoj je napravljen ovaj pneumatik.
Pošto često imamo pitanja vezana za DOT broj pokušaćemo da uporednim činjenicama objasnimo ono šta je to DOT broj, i koliko je stvarno važan u eksploataciji pneumatika. Znači razjasnili smo šta on stvarno znači i jasno je da nam je to informacija o tome kada je proizveden pneumatik. Sledeće je ono što ćemo prikazati u dve uporedne kolone -
1, NEMONTIRANI PNEUMATIK 2. MONTIRANI PNEUMATIK
- stoji u magacinu nenapumpan - važno je da li je propisano napumpan
- nema nikakvih fizičkih opterećenja - fizičko opterećenje trpi prilikom vožnje uticaj podloge, način vožnje i kočenja
- situacija u kojoj se mogu oštetiti jeste - situacija kod visokih temperatura i velike
niska temperatura, tada sastav gume brzine prave oštečenje na pneumatiku
dobija manje kvalitetnu formu
Ovo su činjenice koje pokazuju da DOT broj ne treba da bude primaran u vašoj odluci kod kupovine novog pneumatika. On definitivno ima vrednost samo kao informacija kada je neki pneumatik proizveden a odlučujući elementi za kupovinu jesu mnogi drugi, neki su i ovde navedeni.
Ovo je primer DOT broja i to su zadnje četiri oznake koji su ustvari cifre i one predstavljaju nedelju i godinu u kojoj je pneumatik proizveden. U ovom slučaju broj 13 je oznaka za nedelju a broj 17 je oznaka za godinu u kojoj je napravljen ovaj pneumatik.
Pošto često imamo pitanja vezana za DOT broj pokušaćemo da uporednim činjenicama objasnimo ono šta je to DOT broj, i koliko je stvarno važan u eksploataciji pneumatika. Znači razjasnili smo šta on stvarno znači i jasno je da nam je to informacija o tome kada je proizveden pneumatik. Sledeće je ono što ćemo prikazati u dve uporedne kolone -
1, NEMONTIRANI PNEUMATIK 2. MONTIRANI PNEUMATIK
- stoji u magacinu nenapumpan - važno je da li je propisano napumpan
- nema nikakvih fizičkih opterećenja - fizičko opterećenje trpi prilikom vožnje uticaj podloge, način vožnje i kočenja
- situacija u kojoj se mogu oštetiti jeste - situacija kod visokih temperatura i velike
niska temperatura, tada sastav gume brzine prave oštečenje na pneumatiku
dobija manje kvalitetnu formu
Ovo su činjenice koje pokazuju da DOT broj ne treba da bude primaran u vašoj odluci kod kupovine novog pneumatika. On definitivno ima vrednost samo kao informacija kada je neki pneumatik proizveden a odlučujući elementi za kupovinu jesu mnogi drugi, neki su i ovde navedeni.
No comments:
Post a Comment