Veoma cesto u nasem servisu imamo potraznju za pneumaticima za sva godisnja doba ili takozvanim "all season" pneumatikom. Imam potrebu da ovim blogom objasnim neke oznake na gumama, mislim da cu uspeti da pojasnim sta je to letnja, zimska, M+S i all season guma.
LETNJI pneumatik je naravno svima nama dobro poznato guma koja se vozi po letnjim uslovima kada su temperature vece od 12 stepeni celzijusevih i on na svom naplatku ima dezen koji je po svojoj gaznoj povrsini ravan i ne sadrzi lamelne razdele.
ZIMSKI pneumatik je naravno samo ime kaze guma koja se vozi u zimskim uslovima, po snegu, ledu i snegu koji je razvodnjen (bljuzgavica). Tehnicka preporuka zbog samog sastava zimskih guma, koje su po svom sastavu mekse od letnjih, ne bi trebalo da se voze kada temperatura asfalta predje 12 stepeni, sto znaci otprilike 15 stepeni vazdusne temperature. Zimske gume na svojoj gaznoj povrsini imaju lamelne razdele koji sluze da bolje i sigurnije se vozi sa njima po zimskim uslovima kada imamo sneg, led i raskvasen sneg. Ove gume prepoznajemo po lamelicama koje su na gaznoj povrsini, na njima je utisnuta pahuljica ili vrh planinski i utisnuta su slova M+S (mud+snow) sto znaci blato i sneg. Veoma je vazno reci da u letnjim uslovima ako vozimo zimsku gumu ona se od visoke temperature asfalta brzo trosi, tj., kida i na tim temperaturama plastificira tako da gubi svoja svojstva vezana za voznju u zimskim uslovima.
PNEUMATIK ZA SVA GODISNJA DOBA ili ''ALL SEASON'' guma je ona koja se preporucuje da se vozi i leti i zimi i po svim ostalim uslovima voznje bez obzira na godisnje doba i temperatura i vazdusnu i temperaturu asfalta. To su pneumatici koji na svom gaznom naplatku imaju dezen sa lamelama, sto ustvari pokazuje da su u sustini po gaznoj povrsini zimska guma. Ono sto je zbunjujuce u svemu tome jeste sta ce se desiti dok takvu gumu vozimo leti kada znamo da ce visoka temperatura uticati na ubrzanu potrosnju gaznog sloja, tada takva guma gubi svoja svojstva koja su predvidjena za voznju u zimskim uslovima. Ove gume su obelezene tako sto na bocnom delu su utisnuta 4 znaka koja oznacavaju godisnja doba ili je na njima napisano ALL SEASON. Veoma cesto se desava da nase musterije all season gumu mesaju sa M+S oznakom koja oznacava zimske gume.
Iskustva iza koga mi stojimo jeste sledece, LETNJE pneumatike treba voziti iskljucivo za vreme letnjeg godisnje perioda, ZIMSKE pneumatike treba voziti iskljucivo za vreme zimskog perioda, ALL SEASON pneumatici u nasem iskustvu su najmanje prihvatljivije resenje i za voznju u letnjem i u zimskom periodu. Oznaka M+S je iskljucivo za zimske pneumatike, mada se javlja i u kod nekih proizvodjaca koji ih stavljaju i na letnje pneumatike, i ta oznaka definitivno se ne vezuje i nije adekvatna oznaka za pneumatike koji se svrstavaju u ALL SEASON gume. Nadamo se da smo uspeli da neke pojmove vezane za oznake na gumama objasnimo.
ZIMSKI pneumatik je naravno samo ime kaze guma koja se vozi u zimskim uslovima, po snegu, ledu i snegu koji je razvodnjen (bljuzgavica). Tehnicka preporuka zbog samog sastava zimskih guma, koje su po svom sastavu mekse od letnjih, ne bi trebalo da se voze kada temperatura asfalta predje 12 stepeni, sto znaci otprilike 15 stepeni vazdusne temperature. Zimske gume na svojoj gaznoj povrsini imaju lamelne razdele koji sluze da bolje i sigurnije se vozi sa njima po zimskim uslovima kada imamo sneg, led i raskvasen sneg. Ove gume prepoznajemo po lamelicama koje su na gaznoj povrsini, na njima je utisnuta pahuljica ili vrh planinski i utisnuta su slova M+S (mud+snow) sto znaci blato i sneg. Veoma je vazno reci da u letnjim uslovima ako vozimo zimsku gumu ona se od visoke temperature asfalta brzo trosi, tj., kida i na tim temperaturama plastificira tako da gubi svoja svojstva vezana za voznju u zimskim uslovima.
PNEUMATIK ZA SVA GODISNJA DOBA ili ''ALL SEASON'' guma je ona koja se preporucuje da se vozi i leti i zimi i po svim ostalim uslovima voznje bez obzira na godisnje doba i temperatura i vazdusnu i temperaturu asfalta. To su pneumatici koji na svom gaznom naplatku imaju dezen sa lamelama, sto ustvari pokazuje da su u sustini po gaznoj povrsini zimska guma. Ono sto je zbunjujuce u svemu tome jeste sta ce se desiti dok takvu gumu vozimo leti kada znamo da ce visoka temperatura uticati na ubrzanu potrosnju gaznog sloja, tada takva guma gubi svoja svojstva koja su predvidjena za voznju u zimskim uslovima. Ove gume su obelezene tako sto na bocnom delu su utisnuta 4 znaka koja oznacavaju godisnja doba ili je na njima napisano ALL SEASON. Veoma cesto se desava da nase musterije all season gumu mesaju sa M+S oznakom koja oznacava zimske gume.
Iskustva iza koga mi stojimo jeste sledece, LETNJE pneumatike treba voziti iskljucivo za vreme letnjeg godisnje perioda, ZIMSKE pneumatike treba voziti iskljucivo za vreme zimskog perioda, ALL SEASON pneumatici u nasem iskustvu su najmanje prihvatljivije resenje i za voznju u letnjem i u zimskom periodu. Oznaka M+S je iskljucivo za zimske pneumatike, mada se javlja i u kod nekih proizvodjaca koji ih stavljaju i na letnje pneumatike, i ta oznaka definitivno se ne vezuje i nije adekvatna oznaka za pneumatike koji se svrstavaju u ALL SEASON gume. Nadamo se da smo uspeli da neke pojmove vezane za oznake na gumama objasnimo.
No comments:
Post a Comment