Prica o pumpanju guma dopunjava jednu od tehnickih ispravnosti na nasem vozilu. Naravno da svi znamo da je veoma bitno da su nam pneumatici napumpani po tehnickoj preporuci proizvodjaca vozila koji je to predvideo u jedinicnoj meri barima. Svi proizvodjaci su obavezni da to navedu u nalepnici koju isticu na unutrasnjosti prednjih levih vrata ili na unutrasnjosti poklopca za rezervoar vozila. Neki od proizvodjaca vozila to kao tehnicku preporuku isticu i u knjizici koja je pripadajuci deo vozila kada se kupuje kao novo.
Ono o cemu ja zelim da pisem jeste moja preporuka da se i u letnjem i u zimskom periodu pneumatici pumpaju AZOTOM. Ovaj nacin pumpanja je prvo se pojavilo u koriscenju pumpanja avionskih guma a odmah zatim i za pneumatike trkackih vozila od nacionalnih klasa do formule 1.
Zbog koncentracije AZOTA u smesi vazduha doslo je i do koriscenja azota u auto industriji, pa pogledajmo tu smesu koja izgleda ovako:
- 78.08% azota
- 20.95% kiseonika i
- 0.93% argona
Zbog ovakve smese u vazduhu AZOT se koristi i pospesuje auto industriju kroz sledece efekte :
-zbog svoje specificne gusine u smesi vazduha odrzava stalni, nemenjajuci pritisak u pneumatiku i to u periodu otprilike do 3 meseca.
-gustina AZOTA potpomaze da vozimo pneumatik celom gaznom povrsinom sto nam daje sigurnost u voznji kod ulazaka u krivinu i bolje pneumatik prijanja za podlogu.
-AZOT hladi unutrasnjost gume sto je veoma bitno u letnjim danima kada pneumatik trpi i spoljnu temperaturu i temperaturu podloge kojom vozimo, na ovaj nacin azot potpomaze ocuvanju pneumatika.
-smanjuje se unutarnja korozija felne i cuva unutarnju strukturu pneumatika.
Ovo su osnovne prednosti pumpanja guma azotom i predlazemo da vase pneumatike napumpate azotom sigurno cete produziti vek trajanja istih.
Ono o cemu ja zelim da pisem jeste moja preporuka da se i u letnjem i u zimskom periodu pneumatici pumpaju AZOTOM. Ovaj nacin pumpanja je prvo se pojavilo u koriscenju pumpanja avionskih guma a odmah zatim i za pneumatike trkackih vozila od nacionalnih klasa do formule 1.
Zbog koncentracije AZOTA u smesi vazduha doslo je i do koriscenja azota u auto industriji, pa pogledajmo tu smesu koja izgleda ovako:
- 78.08% azota
- 20.95% kiseonika i
- 0.93% argona
Zbog ovakve smese u vazduhu AZOT se koristi i pospesuje auto industriju kroz sledece efekte :
-zbog svoje specificne gusine u smesi vazduha odrzava stalni, nemenjajuci pritisak u pneumatiku i to u periodu otprilike do 3 meseca.
-gustina AZOTA potpomaze da vozimo pneumatik celom gaznom povrsinom sto nam daje sigurnost u voznji kod ulazaka u krivinu i bolje pneumatik prijanja za podlogu.
-AZOT hladi unutrasnjost gume sto je veoma bitno u letnjim danima kada pneumatik trpi i spoljnu temperaturu i temperaturu podloge kojom vozimo, na ovaj nacin azot potpomaze ocuvanju pneumatika.
-smanjuje se unutarnja korozija felne i cuva unutarnju strukturu pneumatika.
Ovo su osnovne prednosti pumpanja guma azotom i predlazemo da vase pneumatike napumpate azotom sigurno cete produziti vek trajanja istih.
No comments:
Post a Comment