Monday, July 14, 2014

KADA PROMENITI ULJE U SISTEMU KOCNICA, MENJACA I SERVO SISTEMU

                              Pokusacu u nasem blogu da objasnim kada promeniti ulje u kocnicama, ulje u servo sistemu i ulje u menjacu, to su uglavnom sistemi gde mi kao vozaci najredje menjamo ulje.

                              Ulje za manuelne menjace se kod starijih datuma proizvedenih automobila menjalo periodicno, ali vec duzi niz godina proizvodjaci automobila daju preporuku da se ulje menjacko menja na predjenih 100.000 km. Naravno da ako dodje do bilo kakve promene na manuelnom menjacu to treba popraviti i ulje obavezno zameniti.
                              Ulje za automatske menjace i filter za automatske menjace se menja kod starijih modela menjaca u propisanom fabrickom periodu od 30 - 50.000 predjenih kilometara. Ovu distancu izmedju dva menjanja proizvodjaci naznace u tehnickiim karakteristikama. Kod nove generacije automatskih menjaca proizvodjaci prave sistem "FOR LIFE" gde se ulje menja samo u slucaju ozbiljnog kvara menjaca.






                               Servo ulje koje nam sluzi kod servo letvi volana je vec od 1980. godine pocelo da se formira u sistemu "FOR LIFE", sto znaci da se ovo ulje menja samo kada dodje do mehanickog ostecenja same letve ili do fizickog ostecenja posude za servo letvu. Ono sto zelim da naglasim jeste da se servo ulje menja iskljucivo dok je motor pod rezimom rada jer tada pod pritiskom se servo ulje u 10 sekundi istoci zajedno za viskom vazduha koji se nasao u sistemu koji je zatvorenog tipa.



                                Ulje u sistemu za kocnice se kada je automobil nov menja po tehnickom uputstvu na protekle 3 godine, a onda na svake 2 godine zbog viskoziteta koji se prilikom svakog kocenja umanjuje. Naravno postoje i proizvodjaci koji u svom tehnickom uputstvu naglasavaju da ulje u sistemu za kocenje treba menjati na odredjen broj predjenih kilometara. Nasa preporuka je da ulje u kocnicama treba promeniti cim osetite da pedala za kocenje propada ili ima prazan hod jer i to su pokazatelji da ili nema dovoljno ulja u sistemu ili je ulje izgubilo svoje svojstvo.

 



                                 Nas savet je da na svakih predjenih 10.000 km prekontrolisete sve ove tecnosti i vizuelno i fizicki i tako ustanovite nivo u svakom od ovih sistema. Krecete li na put, da li ste uspeli da nadjete vremena da napravite kontrolu ovih tecnosti?
                             

2 comments:

  1. Zaista poucan tekst .....nisam znao za istakanje ulja servo volana pod rezimom rada ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stevane na zalost i oni koji bi to morali da znaju cesto zaborave tu cinjenicu pa to traje poprilicno dugo i uvek ostane mala doza vazduha koja letvi pravi problem u toku rada.

      Delete