Thursday, March 31, 2016

KUPUJETE LI POLOVNE GUME, ZNATE LI NJIHOVU EKONOMSKU OPRAVDANOST?

                               Šta je to što nas opredeljuje da sve više kupujemo polovne gume? Koliko smo svesni da su te gume već previše trošene? Da li pri kupovini znamo zašto ih je bivši vlasnik skinuo sa svog vozila i ostavio na nekom od otpada po Evropi? Zašto se ove polovne gume ne odvoze u fabrike za reciklažu, gde im je stvarno mesto? Da li možemo da poverujemo da je polovna guma skuplja od nove?
                               Ovo su pitanja na koja većina nas zna odgovore i deo populacije vozača odluči da kupi polovnu gumu. Još 2007.g., je donešen zakon o zabrani uvoza polovnih guma, razlozi zabrane uvoza su: potrošene vrednosti iskorišćenosti i nastanak opasnog otpadnog materijala. Naravno fabrike koje su se bavile protektiranjem su imali pravo da ih i dalje uvoze. Ovaj blog treba malo da pojasni ekonomsku opravdanost kupovine nove odnosno polovne gume. Naravno ova ekonomska opravdanost proizilazi iz naših razmišljanja i naše prakse.
                                                             
                                                               POLOVNA GUMA                NOVA GUMA
   - prosečna dubina šare kod                             3mm                               6 - 8mm
   - očekivana cena kod                                     20 evra                          40 - 50 evra
   - potrošenost pneumatika kod                        60% +                                 0%
                             
                                  Izneli smo samo tri uporediva segmenta koji jesu pokazatelji ekonomske isplativosti u kupovini polovnih ili novih guma. Ovo su naša iskustva dugogodišnja, o tragu kočenja kao najozbiljnijem segmentu u bezbednosti i sigurnosti nismo hteli ni da pišemo, smatramo da smo svi svesni te činjenice. Mi smo napisali ovaj blog a na vama je da odlučite prilikom kupovine pneumatika. Napravili smo jednu kratku anketu na tviteru i evo kako su odgovorili tviteraši: