Monday, April 24, 2017

SISTEM KOČENJA I NAŠA (NE)SAMOSVESTNOST

                            Vlažna podloga često nam zadaje nepoznanice u kočenju jer nikada nismo sigurni koliko je zaustavni trag našeg automobila. S obzirom da je to teško i znati i tvrditi, jer je malo nepraktično da sami napravimo takav test, ovim blogom ćemo prepričati šta su konstatovali eksperti koji se bave ovakvim testiranjem. Pre nego što krenemo u analizu ovog testa moramo biti svesni da je neispravnost sistema za kočenje jedan od največih procenata u ukupnom broju vozila koji su imali saobraćajnu nezgodu. Ovo je činjenica koja je statistički prikaz u  periodu od 2012 - 2017 godine. Ono što je zabrinjavajuće jeste da se taj procenat povređenih i nastradalih u 2016.g., povećao u odnosu na 2015.g. Naše verovanje je da se mora napraviti zakonski sistem koji će obuhvatiti različite segmente uticaja na bezbednost u saobraćaju.
                            Ono što jeste predviđeno u ovom blogu naš osvrt na testiranje zaustavnog puta vozila koje se kreće brzinom od 80 km/h po mokroj podlozi. Testirani su letnji pneumatici  čije dubine šara jesu 2mm, 4mm, 7mm i zimski pneumatik sa dubinom šare od 8mm. Za bezbednu vožnju i siguran saobraćaj potrebno je tehnički ispravno vozilo u svakom elementu i naravno ljudska samosvestnost.