Thursday, October 21, 2021

DILEMA ŠTA NABAVITI OD PNEUMATIKA ZA ZIMU, ALL SEASON ILI ZIMSKU GUMU.....


                                       Dodje trenutak kada smo u nedoumici, kada su u pitanju zimski pneumatici, šta obezbediti za svog ljubimca na četiri točka, all season pneumatik ili pneumatik za zimsku sezonu. Pokušaću da kroz iskustva i saznanja našeg servisa dam i moje mišljenje o izboru pneumatika za zimsku sezonu.

                               All season pneumatik je pokušaj proizvodjača da jednim istim proizvodom zadovolje tržište koje bi moglo da isti pneumatik koristi u vožnji za sva godišnja doba. U početku all season pneumatici su trajali mnogo kraće odnosno imali su gazna polja isključivo za zimski period i takvi pneumatici su se na toplim, vrelim asfaltnim podlogama brzo trošila. Ta temperatura asfalta bi gaznu površinu all season pneumatika, zbog mekše strukture pneumatika, topila odnosno gazna površina ne bi bila dovoljno upotrebljiva za zimski period i zimske uslove vožnje. Vremenom su proizvodjači poboljšavali kvalitet all season pneumatika i poboljšavali korišćenje takvog proizvoda u sva četiri godišnja doba. Važno je istaći da se u današnje vreme i dalje all season pneumatici bolje ponašaju u uslovima zimskog režima vožnje nego u uslovima režima vožnje u letnjem periodu.

                                Iskustvo koje je stvarno dugogodišnje iz našeg servisa govori, leti se voze letnje gume, a zimi isključivo zimske gume. Treba prvo reći da se zimske gume izdvajaju od drugih pneumatika po gaznoj površini gde ima veliki broj lamelnih razdela koji služe za vožnju po snegu i ledu. Tipično za zimske gume jeste da je njihov sastav napravljen sa smšom koja joj daje odredjenu mekoću. Kao prepoznavanje navešću da se na boćnom delu zimskih pneumatika nalazi oznaka M+S što u prevodu sa engleskog jezika znači blato i sneg. I na boćnom delu zimskih pneumatika se nalazi i utisnut oblik planine ili utisnuta pahuljica i to su oznake da je pneumatik za zimsku upotrebu. Napomenuo bih da se zimski pneumatici u toku perioda korišćenja moraju češće kontrolisati kada je u pitanju vrednost pritiska u samom pneumatika jer sa promenom spoljnje temperature menja se i pritisak u samom pneumatiku. Jedan praktičan savet jeste da je dobro napumpati zimski pneumatik za +0,2 više od tehničke preporuke u trenutku kada je na podlozi veća količina snega, u tom trenutku se lamelni razdeli na gaznoj površini više otvore i lakše savladaju snežne površine.

                                           I kao jedan savet ako koristite vaše vozilo uglavnom po gradu i ne prelazite puno kilometara na godišnjem nivou negde do 7000 km, razmislite o nabavci all season pneumaticima.




No comments:

Post a Comment