Friday, October 8, 2021

STIGLA JESEN A ZIMA NAM SE TIHO PRIBLIŽAVA.....

                            Kreću jesenji dani, a sa njima pomišljamo na zimske dane kada je potrebno da pripremimo naše vozilo za zimske uslove vožnje. Uglavnom puno stvari možemo i sami da učinimo a za neke stvari se moramo obratiti i stručnim serviserima kojima verujemo. Nekako ovim blogom pokušaću da vas podsetim šta treba sve učiniti u pripremi našeg auto ljubimca.

                            Krenuću od onoga što večina nas čini učestalo, a to je kvalitetno pranje automobila i spoljašnjeg dela i unutarnjeg dela automobila. Ono što uglavnom svima nama smeta jeste ako stakla sa unutrašnje i spoljne strane ostanu masna odnosno nisu dobro oprana. Zato je važno sva stakla više puta oprati i razmastiti.

                            Baš kada napominjem unutrašnju higijenu automobila podsetio bih da je važno zameniti filter kabine, koji prečišćava vazduh koji udišemo a dolazi iz motornog prostora odnosno iz atmosfere koja nas okružuje u toku vožnje kroz gradsku vrevu.

                            Naravno, da svi znamo koliko je važno učiniti proveru svih svetlosnih uređaja i pokazivača pravaca, zbog novih uslova na tehničkim pregledima ne treba da zaboravimo na sijalice koje svetle iznad registarskih tablica i sve sijalice u unutrašnjosti kabine naših vozila. Ono što je važno kada su u pitanju uređaji za struju, moram napomenuti da je važno da proverimo i stanje akumulatora, koliko iznosi njegovo punjenje, nije ni malo prijatno kada u nekom hladnom dana ne možemo da upalimo naš automobil iz razloga što akumulator nema dovoljno snage da se pokrene.

                           Koliko je važno da proverimo količinu i stanje ulja u motoru, ulja u menjaču, ulja u koćnicama i prisetimo se, ako već to serviser nije upisao u servisnu knjižicu, kada smo uradili mali servis trebalo bi po tehničkim uslovima da to uradimo na već utvrdjen vremenski termin. Da podsetim, preporuka tehnička kaže da se mali servisi rade na godišnjem terminu jednom, ili na predjenih 10000 ili 12000 predjenih kilometara. Da ne zaboravimo da je u ovom pelaznom periodu bitno proveriti stanje i količinu antifriza i važno je koristiti kvalitet antifriza koji je preporućen po tehničkim uslovima vašeg automobila.

                           Pregled i stanje prednjih diskova i ploćica i zadnjih diskova i ploćica ili doboša treba biti redovnija i to bez obzira koje je godišnje doba, i da li se spremamo za neki put, sigurno je to najvažniji sistem koji koristimo u toku naše vožnje u bilo kom delu godine, bez obzira po kojim uslovima podloge vozimo.

                          Nekako za kraj ovog teksta sam ostavio proveru naših pneumatika, svi znamo da oni utiću na našu bezbednost i udobnost u toku vožnje. Svi imamo saznanje da ih delimo na letnje, zimske i pneumatike za sva godišnja doba. Stvar ličnog opredeljenja koje ćemo pneumatike voziti, postoje razni razlozi za takvu vrstu opredeljenja. Ako treba da dam savet kao neko ko se bavi blisko tom strukom onda ide čuvena rećenica....leti letnje, zimi zimske, a all season pneumatici za one koji godišnje ne prelaze mnogo kilometara i uglavnom je u pitanju gradska vožnja. Napomenuću samo da zakon ima svoja ograničenja i da u periodu, ako na podlozi ima snega i poledice, smo obavezni da u periodu od 01.11. pa do 01.04. vozimo zimske pneumatike ili all season pneumatike. Dubina zimske gazne šare po zakonu ne sme da iznosi manje od 4mm.

                           Pretpostavljam da sam nešto i propustio u ovom blogu, ali vi ćete se toga setiti ili će servis kojem verujete to učiniti. Uživajte u vašoj vožnji i to je svrha onog trena kada sednete za volan.
                           

No comments:

Post a Comment