Tuesday, October 12, 2021

KAKO SE DELE PNEUMATICI, KARAKTERISTIKE LETNJIH PNEUMATIKA

  
                             Osnovna podela pneumatika po svojim specifikacijama jeste na pneumatike za motore, za putnička vozila, poluteretna vozila, SUV vozila, teretni kamionski i autobuski program, pneumatici za prikolice, vučna vozila i poljoprivredne mašine.
  
                                U ovom blogu pisaćemo o putničkom programu jer je on i najzastupljeniji u našem saobraćaju. Osnovna podela putničkih pneumatika jeste na letnje, zimske i all season. Svaki od ovih pneumatika ima svoje karakteristike i definitivno se razlikuju po upotrebi u odredjenim vremenskim uslovima, po svojoj mekoći, po karakteristikama gaznih površina.

                               Važno je napomenuti da su pneumatici koji se koriste u letnjem periodu za nijansu su tvrđe na gaznom delu i šare su po svojoj površini glatke i nisu lamelno razdeljenje. Treba napomenuti da se letnji pneumatici mogu koristiti od +7 stepeni celzijusovih pa nadalje, to su temperature gde one podržavaju sigurnu vožnju po suvoj i mokroj podlozi. Prema svojsvima koriščenja pneumatika, letnji pneumatici se dele na

                              - STANDARDNE, i one se koriste u svojoj eksploataciji po gradskim uslovima vožnje takodje po suvom i mokrom asfaltu

                              - HIGH PERFOMANCE, su pneumatici koji se preporučuju za vožnju po gradskim uslovima i za vožnju po auto putevima. Ovi pneumatici imaju za nijansu slabiju reakciju po mokroj podlozi a imaju odličnu reakciju u vožnji po suvim podlogama. Tipično je da su ove gume inače i sa plićim gaznim šarama.

                               - ULTRA HIGH PERFOMANCE, su pneumatici koji imaju kraći vek trajanja, jer su namenje za vozila koja mogu da razvijaju velike brzine i u takvom stilu se voze, pogotovo dobro reaguju kod bržih ulazaka u krivinu gde odlično prijanjaju za podlogu i drže pravac u vožnji. Treba napomenuti da su ovi pneumatici napravljeni od mekše smeše na gaznoj površini.

                                Ovde sam pokušao da opišem karakteristike letnjih pneumatika, i napomenuo bih da po našem ZOBS-u najmanje dozvoljena dubina šare letnjih pneumatika jeste 2,4 mm.

                              


No comments:

Post a Comment