Tuesday, September 24, 2013

AQUAPLANING, HIDROPLANING ILI PROKLIZAVANJE NA MOKROJ PODLOZI !!!

                             Ovaj blog je idejom pomogao nas prijatelj Zoran Markovic i zelim da mu zahvalim na podrsci da napisem nesto i o ovakvom desavanju u toku voznje. Aquaplaning ili Hidroplaning je jedan od uzroka odredjenih problema u saobracaju prilikom voznje kada se pojavila voda na podlozi kojom vozimo. Aquaplaning se desava kada vozimo po mokroj podlozi a tezina vozila nije u stanju da istisne visak vode kroz kanale pneumatika koji treba da dodju u dodir sa podlogom asfaltnom, tada dolazi do proklizavanja kompletnog automobila gde se prednji ili zadnji deo zanosi ili dolazi do okretanja automobila. Ovakav trenutak se desava iz razloga sto je pneumatik loseg kvaliteta (ima manjak kaucuka), pneumatik je stariji od 5 godina, ili je pneumatik suvise pojeden odnosno guma je izlizana i razlog moze biti i neuskladjena brzina.
                             Statistike raznih testova koji su radjeni sa tematikom aquaplaninga kazu da se u voznji koja je brza od preporucujuce za 25% visom povecava rizik desavanja aquaplaninga povecava za 50% sto spada u visokorizicno desavanje. Naravno da aquaplaning pospesuju i losi putevi sa cestim prekidima na asfaltu, rupama, udubljenjima i kolotrazima koji se nalaze na samoj ivici puta. Razni testovi i iskustva su doveli do toga da postoje odredjena upozorenja pri voznji po vlaznoj podlozi.
                             Pri aquaplaningu u voznji treba se ponasati:
                        - smanjiti brzinu laganim skidanjem noge sa gasa
                        - obavezno zadrzati volan u smeru kojem vozite
                        - kociti laganim i iseckanim pritiskanjem papucice

                             Pri aquaplaningu u voznji ne treba ciniti:
                        - nikako naglo pritisnuti papucicu za kocenje jer to jos vise onemogucuje istiskivanje vode iz pneumatika
                        - nikako praviti nagle pokrete volanom i nikako ga naglo okretati.
                              Nadam se da smo na ovaj nacin uspeli da objasnimo zanosenja u trenucima kada vozimo po mokroj podlozi i nadam se da smo uspeli da damo i po neki korisni savet.

No comments:

Post a Comment